cerita cita cinta

teruskan pencarian mencari destinasi cinta yang abadi menuju ke Syurga Ilahi .

Selasa, 4 Februari 2014

lepaskan .. demi sebuah PERSAHABATAN

haii ! its a long time ago x menulis coretan disini.. ops bukan menulis but menaip ..
oukee here i have one storyy
aku ad mengenali seorang jejaka ni ,
its a good man , but too nice smpai memberi harapan..
ktorang kenal hanya sebab nak jual fon..
then dy start main we chat dgn aku..
he said that he falling in love with me..
ouhh im not believe it..
pulak aku percaya cinta manusia ni..
then dia kata dia sayang bagai..
aku cuba jauhkan hati ni,,sampai aku pun mula sayang sbb nampak mcm dia jujur..
tp just a little bit of sayang lah.. about 25% only
pastu aku dpt tahu dy kirim salam kt kawan aku,
ouh ouke ignore it,
aku start la x mesej dy dah,
then dy merayu bagai tnye kenapa n mntak maaf..
kes punya kes ..
akhirnya kitorang mcm biasa..
tp mungkin memang kuasa Tuhan nak tunjukkan dia tuh siapa..
pada suatu malam tu aku jmp kawan aku..
ktorg berdua x rapat sgt, tp ktorg berdua mmg mmpunyai hubungan kawan yg baik
aku tanya dia ad kapel x..she said that she didn't have..
but she have a Crush ... aku tnye siapa? pastuh dia tunjuk gambar n u know what ?gambar yg dia tunjuk adalah lelaki tuh ! WOW ! aku sangat terkejut,but as usual aku control muka mcm biasa la kan...
then dia kata lelaki tu yg start dulu, that guy ygmintak no dy dulu..girls tuh ad kata tntg gmbr kat instagram tntg screenshot "Penipuan yg membahagiakan" ouke rupanya itu lelakinya..
tp lelaki tuh x tahu yg girls tuh suka dia..aku pon control la ckp, knp x kapel lg?
that girls said blom lagi :) girls tuh tnye tntg aku, ouhh aku just cter tntg ex aku jelah, n aku ckp it about 5 years aku da x kapel. serik ditipu . hump oukee
yelaaa x kan aku nak cter tntg mamat tuh jugak, aku x sanggup..
girls tuh ad kata .. mcm mne ekh ayt dia,,aku lupa la,,tp lbih kurang mcm ni laa
"perempuan kalau lama x kapel,ttbe kapel mesti akan setia gila, even it just a crush, tp dy ckop setia bila da sayang" oukee ayat tuh buat aku sedar betapa gembira n bahagianya dia masa ceritakan tntg lelaki tu kat aku..
masa balik tuh aku ligat berfikir x berhenti..
kalau girls tuh bukan kawan aku yg mmg baik dgn aku,
mgkin aku akan buat bodoh..
nut that girls was very nice with me.. ouhh x sanggup aku tgok dy bersedih..
n setelah berfikir,, aku ambil langkah untuk undur diri *poyonya ayat* haha.
yelahh, dari girls tuh dpt tahu its better for me utk undur diri, lg pon aku blom tntu sayangkan mamat tuh mcm mne kawn aku tuh sayangkan dia.. so LET IT GO !
cuti raya cina ni, adalah mesej sikit sikit ngan laki tuh,, smpai now dy mesej aku terus x balas..aku x sampai hati ..bila mesej je aku fikir kawan aku tuh.. so aku terus x balas mesej dia..
lelaki tu pon satu, ckp ngan aku x de girls lain bagai kt poli tuh, tup tup aku sndiri dpt crita tuh..
heii guys, please jgn bg harapan kt girls tau, x baik..
jenis aku hati agak kental x pelah, mcm kawan aku tuh mcm mne? haishh teruk !
x pe lah biarlah nampak aku bersalah.. kalau diorang da kapel aku akan doakan kebahagiaan dorang :)
let me undur diri .. itujauh lebih baik demi sebuat PERSAHABATAN . maaf atas segalanyaa .
oukee keep smile n stay strong ! wassalam :)