cerita cita cinta

teruskan pencarian mencari destinasi cinta yang abadi menuju ke Syurga Ilahi .

Sabtu, 14 September 2013

MY IDOLA !

assalamualaikum . heii . ouke kisah bersambung bila aku ad kata aku nak cerita tentang abang yg aku kagumi ni. namanya MUHAMMAD BIN JANTAN , dia baru berumur 19 tahun , dia start business umur 18 .. dia sangat suka berniaga, dia owner page BERCINTA SELEPAS NIKAH dkt fb . aku mula kenali dia pada 9/9/2013 waktu malam . abang ni dijemput utk memberikan forum tuk kami semua. so setiap kumpulan hantar 2 orang wakil utk dgr . aku x g pun sbb aku sibuk buat bnda lain. heheee . n mula mula aku x berminat utk tahu pun. haha. n act aku x dgr melainkan aku dgr nama dia jek. haha. 2 jam dia bagi forum 2 jam aku x dgr apa apa. hahaha. then habis forum tuh dia berkeliaran tau , aku pun sama , masa tuh aku nampak abang ni tgh duduk berborak dengan akaq shila hakim kat tgh tgh dewan , aku pun dgn happy riang ria malam tuh dtg kt diorang ckp nak ambil gmbr dgn dia . alasan utk siapkan kije ktorg utk vdeo tuh,tp syg,video ad masalah ... biarlah. ouke then nak tahu apa dia jawab ? dia just ckp kat akaq tuh "akq,jom lah" , aku agk tkejut jugak , then akaq tuh kata " tp diorang nk amek gmbr" , then dia kata " jom kaq kita...... " , akaq tuh kata "ni diorang nak amek gmbr nk buat utk vdeo tuh" (masa tuh aku rasa nak lempang lempang muka abang tuh , huhh sabar jelah) , then dia akhirnya ambil gmbar dgn kitorang group 13, aku x tahulah dia ikhlas ke x. haha. lantaklah, then bila dia dah g, ak balik kmpulan aku, bbdak ni kata diorang x suka abang tuh sebab nampak berlagak , aku kata tak lahh, dia x berlagak . then aku teringat satu benda,ouke yg tuh biarlah rahsia ... then aku nampak lg abang tuh tgh duduk dgn sekumpulan budak lelaki yg aku x kenali duduk di tgh tgh dewan beralaskan lantai , aku pon dtg tanya diorang wt pe, rupanya copy e-book utk business kalau x silap.. then aku pun mula berkata kata dgn abang tuh, first mcm x dilayan lah jugak , lama lama ouke tau, aku tanya tntg macam mana dia boleh mula business tuh , then tnye knp x smbung belajar n mcm mcm lagi, paling aku x blh lupa tntg kisah abang n akaq akq dia, tu lah salah satu sebab utama dia x sambung belajar, sebab dia nampak sesuatu dari situ , abang n akaq dia sume nya bijak bijak , tp lastly kerja biasa.. sejak tu dia mula bangkit n memulakan bussiness nya.. abang ni bagi aku sangat hebat sebab boleh berjaya n buat duit sendiri pada umur 18 dan pada umur 19 dia dah boleh bg talk dkt org tntg business. dia ada macam macam ilmu, n ada ilmu yg dia bg aku x blh share kt sni, bahaya. haha. aku nk copy e-book tuh jgk , tp x dpt lg. sedihhh... bila aku tanya abang ni mcm mcm , dia kata aku ni ada something tp x gunakan lagi, yelahh, aku tnye semua tntg business yg aku lah kan n yg aku belajar , tp tulah , aku tak tahu nak mula dari mana ilmu yg aku ada tuh, haihh sedihh ... lg satu aku kagum dgn abang ni sebab usaha dia yg berterusan tuh, now dia dah ad company HARIANISLAM.COM sendiri tau, dia CEO , gila x kagum woii. haha . dia suka bagi nasihat. n bila aku tnye mcm mcm ,lastly dia kata jgn tanya lagi. haha . dia kata aku dah ad ilmu basic yg dia dah ad. hump i dont think so bro, i have to learn many thing ...then i want to be like you, so aku berhasrat pada umur aku yg 18 nie, aku akan mulakan perniagaan aku, aku akan cuba bawah orang dahulu, then aku akan berpijak pada kaki aku sendiri , masa tuh baru boleh aku senyum :) n aku berharap pada program akan dtg, aku x kan berdiri sbgai pelajar ttpi sebagai org yg akan mengajar . woww tinggi kan hasrat tuh, n yg paling pntg bg aku n abg tuh kata ialah  KERAJINAN ! aku kena rajin baru lah aku berjaya kan :) so cik NUR FARAH ATIQAH BINTI MOHD AYOB , sila bangkit dan buka mata luas luas, lihat dunia yg semakin goyah ni, bangkit dan naikkan nama anak MELAYU dan ISLAM di muka bumi ni, tu hasrat kau dari dulu kan. semoga ALLAH dengar doa hamba-NYA ini , lindungi dan rahmatilah aku YA ALLAH, semoga aku dapat menjadi hamba yang berguna di muka bumi ini . amin. :) n to abang MUHAMMAD, thanks atas segala nasihat n tahniah berjaya jadik idola saya . semoga kita berjumpa lagi di masa akan datang :) ni abang muhammad tuh :





*aku ingat lagi masa aku mntak kad kat dia,dia x nak bagi,segan kemain,haha.lastly sebelum ak nak pulang ke POLI MELAKA,dia bagi, thanks abang,muka abang dlm tuh handsome gila ! haha. nampak cahayanya disitu.
*then masa jmp helmi yusuf dgn dia dkt meja blkg,masa tu aku tgk kad helmi yusuf,kad kahwin i mean,.aku cakap lah "wahhhh , nak kahwin dah ke? " , abg helmi yusuf just senyum jek,aura pgantin gitu, haha . then abg muhammad ckp "orang tuh nak kahwin dah ,x sempat..haha" aku jwb "aah laahhh.haha" then abg muhammad ckp "jgn mmcm mcm ,jgn kacau,org nak kahwin dah tuh" hahaha. lebih kurang mcm tuh lah dialognya :)